2012. szeptember 9., vasárnap

Megérkeztem!

Egy örült, 2 hetes munkahelyi hajtás után simán, de fáradtan megérkeztem Santander-be. Korábban már megvásárolgattam az utazáshoz szükséges dolgokat, szerencsére, mivel pakolásra csak a szombat maradt... Szokás szerint későn kezdtem el, aminek az lett a vége, hogy egyébként sem kipihenten, de hajnali 1 és 3 között 2 óra alvásra volt időm, aztán KesziTaxi-val ki a reptérre, majd 6:10-kor szálltam fel a Barcelonába tartó Wizzair gépre. 8.35-kor landoltunk, utána volt még 4 órám a reptéren, amit a Spanyolország útikönyv olvasni próbálásával töltöttem ( 5 ásítás / 1 oldal), illetve spanyol rádióadót, a Los40-t  http://www.los40.com/  hallgattam. Az út parás része, a check-in a Ryanair-nél is szerencsére problémamentesre sikeredett, grammra pontosan sikerült kihozni a súlykorlátokat: kézipoggyász 10 /10 kg, 1. feladott poggyász 20 /20 kg, 2. feladott poggyász 15/14,8 kg. Szóval Ryanair-rel szívás, max. ennyit lehet vinni, de 160 cm-s, 60 kg-s lányként ez is az a súly amit még mozgatni tudok - egy kabinméretű gurulós bőrönd, egy 60 l-es túrahátizsák és egy 80 l-es gurulós bőrönd formájában. Téli cuccokat minimálisat hoztam, így a csizmám+télikabátom, és egyéb kimaradt, de első hónapban nem szükséges dolgok postázásra kerülnek majd.
A reptéren a koordináló-fogadószervezetem (Ser Joven http://www.ser-joven.org/) kapcsolattartója, Kasia vett fel a reptéren kocsival és vitt át a szállásra. Kasia egyébként lengyel , 7 éve él Santander-ben, önkéntesként kezdte, de mivel itt ment férjhez, itt ragadt:) Szerencsére angolul és spanyolul is tökéletesen beszél, úgyhogy a kommunikációval nincs probléma.
A szállásom pedig itt van, az Avenida del Cardenal Herrera Oria 36-B 3. emeletén:   http://goo.gl/maps/htohV
Street view-val: http://goo.gl/maps/cg2nD . 4 lakótársam van, ők már mind korábban érkeztek (és mind annyian a Ser Joven önkéntesei), az olasz Elisabetta június óta van kint, az örmény Vanuhi 1 hónapja, a német szobatársam Larissa és a francia Renaud 1 hete - én voltam az utolsó érkező. Van 3 szoba, 2-2 ággyal, 1 nappali, 1 normál méretű konyha, 2 fürdőszoba, 2 erkély - tehát a spanyol panelok nagyobbra vannak méretezve a Magyarországon megszokottnál. A lakás 5-10 éve nagyon szépen meg lehetett csinálva, azóta viszont nincs karbantartva, bútortok terén szinte minden esik szét (szekrények, székek, oldalak, ajtók hiányosak), nekem ez igazából nem probléma, kb.ilyesmire számítottam, viszont az például elég fura, hogy alig van konnektor az egész lakásban, a 2 fürdőszobából egyikben sem, a mi szobánkban 1 darab. A szoba elég pici, kb. 10 m2, 2 szekrény és egy ikea emeletes ágy van benne. Én alszom fölül, ami viszont érdekessé teszi a dolgot, hogy az ágy a szoba utcafronti oldalára van rakva, és ott fal nincs, csak egy óriási ablak, így kicsit olyan mintha kirakatban aludnék :D A kilátás viszont nem rossz, így laptopozás közben egy játszótérre és egy iskolaudvarra látok rá. A környék tele van panelekkel, de jó környéknek tűnik, a közterület szépen rendben van tartva, pl. pici füves-virágos kert van a ház előtt is.
A lakótársaim aranyosak voltak, közösen sütöttek egy almás sütit az érkezésemre, és este meg az olasz lány főzött paradicsomszószos tésztát. Mint megtudtam közös főzés és közös vacsora van, elvileg minden nap, szóval gyorsan meg kell tanulnom 5 személyre főzni, ha nem akarom, hogy a lakótársaim éhezzenek, ha épp rám kerül sor :D
A városból eddig még nem láttam semmit, holnap viszont a 3 különböző helyszínen lesz jelenésem, Google street view-n már sok mindent láttam, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz élőben.
Az idő borús, és itt állítólag kicsit angolosan esős idő a szokványos... majd megszokom, esőkabátot szerencsére hoztam:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése